Вітаю Вас, Гість

Головна » 2016 » Лютий » 18 » Поради практичного психолога для успішного складання ЗНО
12:31
Поради практичного психолога для успішного складання ЗНО

ПОРАДИ ВИПУСКНИКАМ ВІД ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА

  УСПІШНА ОСОБИСТІСТЬ –  це особа, яка змогла самореалізуватися в професійній діяльності. Для того, щоб бути професіоналом у своїй справі, не завадить мати відповідну освіту. Сьогодні єдиний можливий шлях вступу до вищого навчального закладу пролягає через складання зовнішнього незалежного тестування, тому воно має таке велике значення для випускників.

    Оскільки оцінка знань учнів за допомогою тестування не є повсякденним явищем в їхньому житті, тому складання досі невідомого ЗНО уявляється як щось страшне і в той же час невідворотне. Для того, щоб знизити тривогу учнів з приводу самої процедури ЗНО, необхідно дотримуватись таких порад:

ТРЕНУЙСЯ!

   Перед офіційним (змаганням, атестацією) тестуванням варто виконувати якнайбільше опублікованих тестів – просто заради тренування. Не можна навчитись добре вирішувати тести, не виконуючи їх самих, підмінюючи цю практику іншими видами контролю й самоконтролю.     

ПОСПІШАЙ!

      Тренуйтеся із секундоміром у руках. Порівнюйте час, потрібний для виконання тестів. Обмежуйте його. Без подібних обмежень, що змушують працювати в максимально швидкому темпі, без імітації змагальної ситуації неможливо змоделювати той стрес (напругу), що викликає будь-яке тестування.

ВИПРОБОВУЙ!

     У тренуваннях застосовуйте правильну тактику, тобто додержуйтесь усіх рекомендацій як правильно вирішувати окреме завдання чи тест у цілому. Наприклад, не слід двічі перечитувати малозрозумілу інструкцію, а треба відразу ж познайомитися з варіантами відповідей. Тоді зміст відповідей прояснить вам, що ж саме є необхідним в інструкції до даного завдання.

ПРОПУСКАЙ!

   Треба навчатися пропускати важкі чи незрозумілі завдання. Пам’ятайте: у тесті завжди знайдуться такі завдання, з якими ви обов’язково впораєтесь. Просто нерозумно не дібрати балів тільки тому, що ви не добрались до «своїх» завдань, а застрягли на тих, навчальний матеріал яких вам невідомий.

УГАДУЙ!

    Якщо ви не впевнені у виборі, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь відповіді перед іншими, то інтуїції варто довіряти! Така довіра, як правило, призводить до приросту балів.

ВИКЛЮЧАЙ!

       Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє концентрувати увагу всього на одній-двох ознаках (а це легше), а не відразу на п’ятьох-сімох (що набагато складніше).

СКОРОЧУЙ ВИБІР!

     Якщо кілька відповідей (1–2) із чотирьох чи п’яти варіантів здаються вам зовсім невідповідними, а інші –  підходящими з рівною ймовірністю, то в цьому випадку правильніше буде не пропускати це завдання, а намагатись вибрати відповідь з інших просто навмання.

ДУМАЙ ТІЛЬКИ ПРО ПОТОЧНЕ ЗАВДАННЯ!

     Коли ви бачите завдання (питання), забувайте все, що було в попередньому: як правило, завдання в тестах не пов’язані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному (уже вирішеному вами), як правило, не допомагають, а тільки заважають сконцентруватись і правильно вирішити інше завдання.

ЧИТАЙ ЗАВДАННЯ ДО КІНЦЯ!

     Поспіх не повинен призводити до того, що ви будете намагатися зрозуміти умови завдання з «першими словами» й добудовувати кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших питаннях.

НЕ ЗАСМУЧУЙСЯ!

       У будь-якому професійно підготовленому тесті чимало завдань, з якими ви просто не зможете впоратись (так заплановано). Більше того, усі 100 % завдань зможуть виконати лише одиниці! Тому немає ніякого сенсу розхлюпувати емоційну енергію на передчасну досаду.

      Навіть якщо вам здається, що ви допустили занадто помилок і просто завалили тест, пам’ятайте, що дуже часто таке відчуття є помилковим: при порівнянні ваших результатів з іншими може з’ясуватися, що інші допустили ще більше помилок. У підсумку ви одержите якщо не найвищий тестовий бал, то цілком пристойний.

ЗАПЛАНУЙ ДВА КОЛА!

    Сплануйте середній час на кожне завдання таким чином, щоб за дві третини (максимум три чверті) сеансу пройти всі завдання «за першим колом». Тоді ви встигнете набрати максимум балівна легких для вас («своїх») завданнях, а потім зможете подумати й добрати щось на важких, які вам спочатку довелось пропустити.

     Так що:

НЕ ХВИЛЮЙТЕСЯ,

НЕ ПОСПІШАЙТЕ,

СТАВИТЕСЯ ВІДПОВІДАЛЬНО ДО ВАШОЇ МЕТИ УСПІШНО ЗДАТИ ЗНО,

БУДЬТЕ ВПЕВНЕНІ У СВОЇХ СИЛАХ,

І ВИ ЗДАСТЕ!

 

ПІДТРИМКА БАТЬКІВ – ОДИН ІЗ ЧИННИКІВ УСПІХУ

     Емоційний батьківський захист – велика підтримка перед тестом.   Водночас справжня  підтримка повинна ґрунтуватися на підкресленні здібностей, та  позитивних сторін дитини.   Підтримувати свою дитину – означає вірити в неї. Підтримка заснована на вірі в природжену здатність особи долати життєві труднощі при підтримці тих, кого вона вважає значущими для себе може стимулювати дитину до активної навчальної діяльності. Дорослі мають нагоду продемонструвати дитині своє задоволення від її досягнень або зусиль. Інший шлях – навчити підлітка справлятися з різними завданнями, створивши у нього установку: «Ти можеш це зробити!».

    Щоб продемонструвати свою  віру в дитину, батьки повинні мати мужність і бажання зробити наступне:

  1. забути про минулі невдачі своєї дитини;
  2. допомогти дитині знайти впевненість у тому, що він/вона справляться із тим чи іншим завданням;
  3. пам'ятати про минулі успіхи і повертатися до них, а не до помилок.

       Існують слова, які особливо підтримують дітей, наприклад: «Знаючи тебе, я упевнений, що ти все зробиш добре», «Ти знаєш це дуже добре» тощо.  Підтримувати можна також за допомогою дотиків, сумісних дій, тощо.  

Як допомогти дітям підготуватися до тестування

  1. Не переймайтеся про кількість балів, які дитина отримає на тестуванні, і не критикуйте дитину після іспиту. Вселяйте думку, що кількість балів не є досконалим вимірюванням її можливостей.
  2. Не підвищуйте тривожність дитини напередодні тестування – це може негативно позначитися на результаті тестування. Дитині завжди передається хвилювання батьків, і якщо дорослі у відповідальний момент можуть впоратися зі своїми емоціями, то дитина в силу вікових особливостей може емоційно «зірватися».
  3. Запевняйте дітей, хваліть їх за те, що вони роблять добре. Підвищуйте їхню впевненість у собі, тому що чим більше дитина боїться невдачі, тим більше ймовірності допущення помилок.
  4. Спостерігайте за самопочуттям дитини, ніхто, крім Вас, не зможе вчасно помітити і запобігти погіршенню стану дитини, пов'язаного з перевтомою.
  5. Контролюйте режим підготовки дитини, не допускайте перевантажень, поясніть дитині, що вона обов'язково повинна чергувати заняття з відпочинком.
  6. Забезпечте зручне місце для занять, прослідкуйте, щоб ніхто з домашніх не заважав.
  7. Зверніть увагу на харчування дитини: під час інтенсивного розумового напруження необхідна поживна і різноманітна їжа і збалансований комплекс вітамінів. Такі продукти, як риба, сир, горіхи, курага і т.д. стимулюють роботу головного мозку.
  8. Допоможіть дітям розподілити теми підготовки по днях.
  9. Ознайомте дитину з методикою підготовки до іспитів. Не має сенсу зазубрювати весь фактичний матеріал, достатньо переглянути ключові моменти і вловити зміст і логіку матеріалу. Дуже корисно робити короткі схематичні виписки і таблиці, впорядковуючи досліджуваний матеріал за планом. Основні формули і визначення можна виписати на листочках і повісити над письмовим столом, над ліжком, в їдальні і т.д.
  10. Напередодні іспиту забезпечте дитині повноцінний відпочинок, вона повинна відпочити і як слід виспатися.

Порадьте дітям під час ЗНО звернути увагу на наступне:

  • Пробігти очима весь тест, щоб побачити, якого типу завдання в ньому містяться, це допоможе налаштуватися на роботу;
  • Уважно прочитати питання до кінця і зрозуміти його зміст (характерна помилка під час тестування - не дочитавши до кінця, за першими словами вже припускають відповідь і квапляться її вписати);
  • Якщо не знаєш відповіді на запитання чи не впевнений, пропусти його і познач, щоб потім до нього повернутися;
  • Якщо не зміг протягом відведеного часу відповісти на запитання, чи є сенс покластися на свою інтуїцію і вказати найбільш ймовірний варіант.

І пам'ятайте: найголовніше це знизити напругу та тривожність дитини і забезпечити відповідні умови для занять.

 

Переглядів: 552 | Додав: sosli | Рейтинг: 5.0/1
Наверх
2015р. Славутський ліцей © Усі права захищені! З пропозиціями пишіть розробникам